MESNEVİ, İLK 18 BEYİT

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

1.     DİNLE, BU NEY NASIL ŞİKAYET EDİYOR, AYRILIKLARI NASIL ANLATIYOR:

2.     BENİ KAMIŞLIKTAN KESTİKLERİNDEN BERİ FERYADIMDAN ERKEK, KADIN… HERKES AĞLAYIP İNLEDİ.

3.     AYRILIKTAN PARÇA PARÇA OLMUŞ KALB İSTERİM Kİ İŞTİYAK DERDİNİ AÇAYIM

4.     ASLINDAN UZAK DÜŞEN KİŞİ, YİNE VUSLAT ZAMANINI ARAR.

5.     BEN HER CEMİYETTE AĞLADIM, İNLEDİM. FENA HALLİLERLE DE EŞ OLDUM, İYİ HALLİLERLE DE.

6.     HERKES KENDİ ZANNINCA BENİM DOSTUM OLDU AMA KİMSE İÇİMDEKİ SIRLARI ARAŞTIRMADI.

7.     BENİM ESRARIM FERYADIMDAN UZAK DEĞİLDİR, ANCAK (HER) GÖZDE, KULAKTA O NUR YOK.

8.     TEN CANDAN, CAN DA TENDEN GİZLİ KAPAKLI DEĞİLDİR, LAKİN CANI GÖRMEK İÇİN KİMSEYE İZİN YOK.

9.     BU NEYİN SESİ ATEŞTİR, HAVA DEĞİL; KİMDE BU ATEŞ YOKSA YOK OLSUN!

10. AŞK ATEŞİDİR Kİ NEYİN İÇİNE DÜŞMÜŞTÜR, AŞK COŞKUNLUĞUNDUR Kİ ŞARABIN İÇİNE DÜŞMÜŞTÜR.

11. NEY, DOSTTAN AYRILAN KİŞİNİN ARKADAŞI, HALDAŞIDIR. ONUN PERDELERİ, PERDELERİMİZİ YIRTTI.

12. NEY GİBİ HEM BİR ZEHİR, HEM BİR TİRYAK, NEY GİBİ HEM BİR HEMDEN, HEM BİR MÜŞTAK KİM GÖRDÜ?

13. NEY KANLA DOLU OLAN YOLDAN BAHSETMEKTE, MECNUN AŞKININ KISSALARINI SÖYLEMEKTEDİR.

14. BU AKLIN MAHREMİ AKILSIZDAN BAŞKASI DEĞİLDİR, DİLE DE KULAKTAN BAŞKA MÜŞTERİ YOKTUR.

15. BİZİM GAMIMIZDAN GÜNLER, VAKİTSİZ BİR HALE GELDİ; GÜNLER YANIŞLARLA YOLDAŞ OLDU.

16. GÜNLER GEÇTİYSE, GEÇİP GİTSİN; KORKUMUZ YOK. EY TEMİZLİKTE NAZİRİ OLMAYAN, HEMEN SEN KAL!

17. BALIKTAN BAŞKA HER ŞEY SUYA KANDI, RIZKI OLMAYANA DA GÜNLER UZADI.

18. HAM, PİŞKİNİN HALİNDEN ANLAMAZ, ÖYLE İSE SÖZ KISA KESİLMELİDİR VESSELAM.

Mesnevi kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , . Yorumlar Kapalı
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

