Hastalık Bile Olsa… İbadet Gayretleri

EŞ-ŞEYH ES-SEYYİD MUHAMMED SIDDIK HAŞİMİ HAZRETLERİ, 1988 YILINDA, VEFATLARINDAN BİR MÜDDET ÖNCE RAHATSIZLANMIŞLAR VE HASTANEYE KALDIRILMIŞLARDI. KENDİLERİNİN, HASTANEDE KALDIKLARI BU GÜNLERDE, YANLARINDA KISA BİR SÜRE REFAKATÇİ OLARAK KALMIŞ OLAN YEĞENİ VE DE GELİNİ OLAN SEYYİDE MELİHA HANIM, BİR HATIRALARINI ŞÖYLE ANLATMIŞLARDIR:

“KENDİLERİNİN HASTANEDE KALDIKLARI O GÜNLERDE, YERKÖY İLÇESİ GENELİNDE UZUNCA BİR SÜREDİR SU KESİNTİSİ YAPILMAKTAYDI. BİR GÜN, AMCAM VE KAYINPEDERİM OLAN M. SIDDIK HAŞİMİ HAZRETLERİ, HASTA YATAKLARINDA YATARLARKEN, BİRDEN BANA DOĞRU DÖNEREK “KIZIM MELİHA, BENİ KALDIR, ABDEST ALMAM LAZIM” BUYURDULAR.

BEN DE KENDİLERİNE, ABDEST ALMALARININ MÜMKÜN OLMADIĞINI, ÇÜNKÜ SULARIN GÜNLERDİR AKMADIĞINI HEM AKSA BİLE, KALKMAMALARI GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİM. ANCAK, BİRAZ DURDUKTAN SONRA, ISRARLI BİR SES TONUYLA, “KIZIM, SEN BENİ KALDIR, BEN ABDEST ALACAĞIM” BUYURDULAR. BEN DE BUNUN ÜZERİNE BAŞKA BİR ŞEY DEMEDİM, KOLUNA GİRDİM VE AĞIR AĞIR LAVABOYA DOĞRU YÜRÜDÜK.

LAVABOYA GELDİĞİMİZDE, ELLERİNİ MUSLUĞUN ALTINA TUTARAK, BESMELE ÇEKTİLER. ÇOK İLGİNÇTİR, GÜNLERDİR KESİK OLAN SU, O ANDA AKMAYA BAŞLADI. GERÇEKTEN HAYRETLER İÇERİSİNDE KALDIM. BUNUN BİR KERAMET Mİ YOKSA BİR TEVAFUK (DENK GELME) MU OLDUĞUNU DÜŞÜNÜRKEN, KAYIN BABAM AYAKLARINI YIKADI.. KENDİLERİNİN ABDESTİNİ BİTİRMESİ İLE DE SU TEKRAR KESİLİVERDİ…

O ZAMAN ANLADIM Kİ, BU ASLINDA, BÜYÜK BİR KERAMETTİ.  ZİRA HAYATLARI BOYUNCA, MUHTEREM DEDEMİZ, EFENDİMİZ MUHAMMED ALEYHİSSELAMIN GÖSTERDİĞİ ŞEKİLDE DİNİ YAŞAMAYA ÇALIŞMIŞLARDI. O GÜN DE, SUYUN OLMADIĞI YERDE, TEYEMMÜME RUHSAT OLMASINA RAĞMEN, AZİMET GÖSTEREREK KALKIP HASTA HALLERİNDE SU İLE ABDEST ALMIŞLARDI..

BU DAVRANIŞLARI, KENDİLERİNİN DİNİ YAŞAMAKTAKİ GAYRETLERİNİ GÖSTERİYORDU. ÖTE YANDAN, SAĞLIKLI KİMSELERE, BİR DERS MAHİYETİNDEYDİ VE KULLUK ŞUURUNUN VE İBADET AŞKININ NE OLDUĞUNA DAİR BÜYÜK BİR MİSAL TEŞKİL EDİYORDU…”

Hastalık bile olsa.. kategorisinde yayınlandı. Hastalık Bile Olsa… İbadet Gayretleri için yorumlar kapalı
